Göran Adlén

Göran Adlén

Utsålt
Lokal: ,
Ämne: Kommunikation, Ledarskap, Personlig utveckling
Göran Adlén är trendanalytiker, författare och föreläsare. Han föreläser om trender, kommunikation, varumärken, ledarskap och inspirerar allt från små ledningsgrupper till tusentals personer vid stora evenemang. Ibland är arenan ett styrelserum, ibland en teater, konserthus eller ishockeyrink.
 
Förutom att föreläsa arbetar Göran med skräddarsydda utbildningar för företag, samt med strategiska framtidsfrågor som konsult till både stora och små företag. Under perioden 1992-2005 var Göran lärare på IHM Business School och undervisade i marknadsföring och marknadsanalys där han också haft förmånen att bli utsedd till bästa lärare. Utöver detta har han också varit handledare och examinator för elevernas slutarbeten och också undervisat på bland annat RMI-Berghs.
 
Sedan 2002 ger Göran Adlén årligen ut en trendrapport – Tio tankar om trender – som fått mycket uppmärksamhet i media. Sex gånger per år ger han ut ett nyhetsbrev – tankar om trender. Görans första bok ”Framtiden är inte vad den brukade vara” blev utsedd till årets ledarskapsbok 2005. Denna utmärkelse delas årligen ut av Kooperativa förbundet, KF Bibliotek och Koopi. Hans andra bok, Konsten att bli något utöver det vanliga, samt hans fjärdebok, Lilla inspirationsboken om stora saker blev båda nominerade till Svenska designpriset för sin formgivning. 
 
2009, 2010 och 2011 tilldelades Göran Adlén hedersomnämnandet i STORA TALARPRISET.
 

Utgivna böcker

  • Framtiden är inte vad den brukade vara, utsedd till årets ledarbok 2005. (Prisma bokförlag)
  • Konsten att bli något utöver det vanliga, 2007. (Prisma bokförlag)
  • Lev ditt liv med Mod & Passion, 2008. (Prisma bokförlag)
  • Lilla inspirationsboken om stora saker, okt 2010 (BladhbyBladh)
  • Tio tankar om trender, Årliga trendrapporter/seminarium i egen regi, och i samarbete med Högberga gård och med IHM 2008-2014.