Här är en lista över de vanligaste frågor vi brukar få

Om du inte hittar svaret på det du undrar över, vänligen kontakta oss på kundservice@wimab.se.

 

Hur bokar jag biljett till en föreläsning?
Du kan boka via vår hemsida, genom att ringa oss på 031-915040 eller maila på kundservice@wimab.se. För att göra en fullständig bokning via telefon eller mail behöver vi ditt namn, telefonnummer, e-postadress, fakturaadress, antal biljetter du är intresserad av och till vilken föreläsning (föreläsare, stad, datum).

Hur bokar jag biljetter på hemsidan?
Leta upp den föreläsning du vill gå på och fyll i antal biljetter i rutan och "Lägg i inköpskorg". Din bokning hamnar då i kundvagnen längst upp till höger på din sida. Klicka på symbolen för kundkorgen och klicka på "Gå till kassan" för att slutföra din bokning. 

I kassan kan du öka eller sänka antalet biljetter, kontrollera att föreläsning och ort stämmer. För att köpa biljetter måste du ha ett konto hos oss, detta samt dina faktura och val av betalningssätt och leveranssätt gör du i spalten till vänster. Glöm inte att godkänna villkoren innan du i det sista steget godkänner och betalar för biljetterna. 

Jag har fått förhinder. Hur gör jag nu?
Bokningen är bindande. Vid sjukdom går det att få pengarna tillbaka om du skickar in ett läkarintyg. Har du redan fått din biljett till föreläsningen måste du skicka tillbaka den med läkarintyget. Biljetten är inte personlig, utan du kan ge den till någon annan. Gäller det en kurs behöver vi ha namnet på den nya deltagaren.

Jag bokade på hemsidan men har inte fått någon bokningsbekräftelse. Vad gör jag?       
Till alla bokningar som görs på hemsidan skickas en bokningsbekräftelse via e-post. Börja med att kolla om den hamnat i din skräpkorg. Finns den inte där heller kontakta oss via mail eller telefon. Bokning gjord via telefon eller mail bekräftas i och med kontakten med oss.

Jag har anmält mig till en föreläsning. När kommer biljetterna?
Biljetterna skickas till angiven e-post eller per post inom 2 dagar efter din beställning.  

Jag har fått fakturan och nu ser jag att jag uppgav fel fakturaadress när jag anmälde mig. Den måste göras om. Går det?
Vi hjälper dig gärna men tar en avgift på 50 kronor exklusive moms. Vi vill att du skickar ett mail med fakturanummer och den nya adressen.

Vi är en större grupp som ska gå på en föreläsning. Kan vi boka fasta platser?
I salongen råder fri placering. Kom i god tid om ni vill säkra platser tillsammans. Dörrarna brukar öppnas ungefär en halvtimme innan start.

Hjälp! Jag hittar inte min biljett!
Ring oss på telefon 031-91 50 40 så hjälper vi dig. Har du beställt biljetten till din e-post, dubbelkolla om den ligger i din skräpkorg först. 

Jag har hört att föreläsningen/kursen som jag ville gå på är utsåld. Kan jag ställa mig i kö?
Det går jättebra att ställa sig i kö. Tänk på att vi behöver ditt telefonnummer så vi kan få tag i dig om det blir lediga platser.

Jag vill gå som privatperson. Kan jag göra det?
Alla är välkomna att boka en biljett.

Jag köpte för lite böcker igår på föreläsningen. Kan jag köpa fler idag?
Nej tyvärr. Som en tjänst till föreläsaren hjälper vi till med att sälja böcker i anslutning till föreläsningen men vi har inga böcker i lager för senare försäljning.

Jag skickade ett mail till er info-adress igår. När besvaras det?
Svaret kommer inom två arbetsdagar. Eventuellt fler dagar i semestertider. Har du inte fått svar efter det, vänligen maila igen för då det inte är säkert att vi fått ditt mail.