Frågor och svar

Hur bokar jag biljetter på hemsidan?
Jag har fått förhinder. Hur gör jag nu?
Jag bokade på hemsidan men har inte fått någon bokningsbekräftelse. Vad gör jag?
Jag har anmält mig till en föreläsning. När kommer biljetterna? 
Jag har fått fakturan och nu ser jag att jag uppgav fel fakturaadress när jag anmälde mig. Den måste göras om. Går det?
Vi är en större grupp som ska gå på en föreläsning. Kan vi boka fasta platser?
Hjälp! Jag hittar inte min biljett!
Jag har hört att föreläsningen/kursen som jag ville gå på är utsåld. Kan jag ställa mig i kö? 
Jag vill gå som privatperson. Kan jag göra det?
Jag skickade ett mail till er info-adress igår. När besvaras det?
Jag köpte för lite böcker igår på föreläsningen. Kan jag köpa fler idag? 

  

 

Hur bokar jag biljett till en föreläsning?
Du kan boka via vår hemsida, genom att ringa Telefon 031915040 eller maila på kundservice@wimab.se. För att göra en fullständig bokning via telefon eller mail behöver vi ditt namn, telefonnummer, e-postadress, fakturaadress, antal biljetter du är intresserad av och till vilken föreläsning (föreläsare, stad, datum).

Hur bokar jag biljetter på hemsidan?

Leta upp den föreläsning du vill gå på och fyll i antal biljetter i rutan till vänster om knappen "boka". Klicka sen på knappen "boka". Din bokning hamnar då i kundvagnen, vilken du hittar under rubriken "Mina bokningar". Klicka på länken "Till kassan-slutför bokning och betala". 

I första steget i kassan kan du öka eller sänka antalet biljetter innan du klickar på "fortsätt". I nästa steg fyller du i dina kontaktuppgifter. I tredje steget väljer du betalningssätt och leveranssätt av biljetterna. Nu ska villkoren godkännas innan du i det sista steget betalar för biljetterna, om du valt att betala med kort.

Jag har fått förhinder. Hur gör jag nu?
Bokningen är bindande. Vid sjukdom går det att få pengarna tillbaka om du skickar in ett läkarintyg. Har du redan fått din biljett till föreläsningen måste du skicka tillbaka den med läkarintyget. Biljetten är inte personlig, utan du kan ge den till någon annan. Gäller det en kurs behöver vi ha namnet på den nya deltagaren.

Jag bokade på hemsidan men har inte fått någon bokningsbekräftelse. Vad gör jag?       
Till alla bokningar som görs på hemsidan skickas en bokningsbekräftelse via e-post. Börja med att kolla om den hamnat i din skräpkorg. Finns den inte där heller kontakta oss via mail eller telefon. Bokning gjord via telefon eller mail bekräftas i och med kontakten med oss.

Jag har anmält mig till en föreläsning. När kommer biljetterna?
Biljetterna skickas till angiven e-post inom tre dagar eller per post senast 2 veckor innan föreläsningsstart.

Jag har fått fakturan och nu ser jag att jag uppgav fel fakturaadress när jag anmälde mig. Den måste göras om. Går det?
Vi hjälper dig gärna men tar en avgift på 50 kronor exklusive moms. Vi vill att du skickar ett mail med fakturanummer och den nya adressen.

Vi är en större grupp som ska gå på en föreläsning. Kan vi boka fasta platser?
I salongen råder fri placering. Kom i god tid om ni vill säkra platser tillsammans. Dörrarna brukar öppnas ungefär en halvtimme innan start.

Hjälp! Jag hittar inte min biljett!
Ring oss på telefon 031-91 50 40 så hjälper vi dig.

Jag har hört att föreläsningen/kursen som jag ville gå på är utsåld. Kan jag ställa mig i kö?
Det går jättebra att ställa sig i kö. Tänk på att vi behöver ditt telefonnummer så vi kan få tag i dig om det blir lediga platser.

Jag vill gå som privatperson. Kan jag göra det?
Alla är välkomna att boka en biljett.

Jag köpte för lite böcker igår på föreläsningen. Kan jag köpa fler idag?
Nej tyvärr. Som en tjänst till föreläsaren hjälper vi till med att sälja böcker i anslutning till föreläsningen men vi har inga böcker i lager för senare försäljning.

Jag skickade ett mail till er info-adress igår. När besvaras det?
Svaret kommer inom två arbetsdagar. Eventuellt fler dagar i semestertider. Har du inte fått svar efter det, vänligen maila igen för då det inte är säkert att vi fått ditt mail.